پل پنانگ
پل پنانگ

پل پنانگ

Penang Bridge

پل پنانگ پل بلند عوارضی است که Gelugor در جزیره پنانگ را به Seberang Prai در مالزی در شبه جزیره مالایا متصل می کند. این پل به طور رسمی در ۱۴ سپتامبر ۱۹۸۵ افتتاح شد. طول این پل ۱۳.۵ کیلومتر است که در فهرست طولانی ترین پل های جهان قرار دارد و طولانی ترین پل در کشور مالزی به شمار می رود اگر می خواهید از این پل گذری داشته باشید می توانید با شرکت در تور مالزی به این مکان بروید.
malaysia12.com

پل پنانگ

malaysia12.comپل پنانگ بعنوان یکی از پرطرفدارترین دیدنی های پنانگ می باشد که طراح این پل Chin Fung Kee که در رشته مهندسی ژئوتکنیک بسیار شناخته شده است، سابقه معاونت دانشگاه مالایا را نیز بر عهده داشته است. قبل از سال ۱۹۸۵ رفت آمد بوسیله کشتی انجام می شد و در حال حاضر پیشنهاد پل دوم پنانگ داده شده است. پل دوم پنانگ توسط دولت فدرال مالزی تایید شد و ساخت آن در سال ۲۰۰۸ آغاز شد و سال ۲۰۱۳ پایان خواهد یافت.

malaysia12.com

پل پنانگ

malaysia12.comدر حال حاضر پل پنانگ شامل ۶ خط است که از موتورسیکلت ها ۱.۴۰ رینگیت و وسایل نقلیه ۵ محور و بیشتر تا ۷۵ رینگیت عوارضی برای عبور از پل دریافت می کند..پل پنانگ با فاصله 8.4 کیلومتر بالای آب،یکی از طولانی ترین پل ها در جهان است.

malaysia12.com

پل پنانگ

malaysia12.comاین پل جزیره را به سرزمین اصلی(Seberang Perai) متصل می کند و منظره فوق العاده ای از بندر و شهر را ارائه می دهد.شما در طول پل اجازه توقف کردن را ندارید ولی بسیاری از مردم برای عکسبرداری سریع از توقفگاه های اضطراری در نظر گرفته شده استفاده می کنند.پل در سال 1985 برای عموم افتتاح شد و هنوز هم نقطه عطفی بزرگ و ملی برای مالزی است.پل دوم پنانگ توسط دولت فدرال مالزی تایید شد و ساخت آن در سال ۲۰۰۸ آغاز شد و سال ۲۰۱۳ پایان خواهد یافت.

malaysia12.com

پل پنانگ

جهت کسب اطلاعات بیشتر از دیدنی های مالزی و تور پنانگ با این شماره 88548853 تماس بگیرید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نويسنده : سمیه عزیزی